GrandSlamin toiseen kisapäivään 8 lähtöä

Lauantai käynnistyi perjantain tapaan tuulta odotellessa, mutta klo 11 kisat käynnistyivät. Rakoileva pilvirintama tarjoili purjelautailijoille vaihtelevia olosuhteita koko päivän. Raceboard-luokassa, joka kilpaili neljän lähdön verran 3-7 m/s tuulissa, menoa tahditti HySurfin 18-vuotias Daniel Blinnikka, joka on vienyt nimiinsä kuudesta lähdöstä viisi. Myös HSK:n Tuuli Petäjä-Sirén ehti lauantaina kirittämään luokkaa RS:X-välineillään, ja parantuneen tuulen myötä olympiamitalisti härnäsikin iloisesti taistelua korkeimmista sijoituksista.

Iltapäivää kohden virkistynyt tuulenvire kiritti myös Formula-luokan vauhtiin. Luokan kolme ensimmäistä lähtöä purjehdittiin läpi siedettävissä, vaikkakin puuskaisissa olosuhteissa. Neljäs ja samalla päivän viimeinen lähtö oli haaste niin kilpailijoille kuin toimitsijoille, kun radalta löytyi tuulettomia aukkoja shiftailevassa tuulessa. Lähtö saatiin kuitenkin purjehdittua maaliin ja päivän kokonaissaldoksi jäi   8 purjehdittua lähtöä. Formula-luokkaa johtaa suvereenisti Danielin tapaan 18-vuotias Kallvik Surfin Joel Grönqvist, joka voitti luokkansa kaikki neljä starttia.

Slalom-luokkaa ei päästy purjehtimaan liian vaihtelevien tuuliolosuhteiden vuoksi. Sunnuntai lupailee kuitenkin hyvää ja mikäli tuuliennusteet osuvat kohdilleen, pääsevät slalomistitkin vauhtiin heti aamutuimaan.

Alla päivän tuloksia ja kuvia.

Tulokset/ Raceboard

Tulokset/ Formula

Kilpailun pääpaikkana toimii Eiranranta.

Formula-luokan kilpailijat odottelevat keliä nousevaksi.

Raceboard-luokan kokonaiskisan 6. lähtö, jossa mukana myös olympiahopeaa Lontoossa purjelautaillut Tuuli Petäjä-Sirén (FIN-1).

Surfing ry:n Anders Smeds (FIN-312) on Joelin kannassa sijalla 2 Formula-luokassa.