Kilpailukutsu: Hanko Slalom 1.-2.9.2012

RAUTIO Sports Slalom Cup & SIMMER Slalom Challenge 2012

Silversand/Tulliniemi, Hanko 1. – 2. syyskuuta 2012

Järjestäjä ja kilpailupaikka

Kilpailun järjestää Surf Club Hanko yhteistyössä Hangö Segelförening:in (HSF) purjelautajaoksen kanssa.

Kilpailu järjestetään tuuliolosuhteista riippuen Silversandin tai Tulliniemen rannassa. Ensimmäisen kilpailupäivän paikka ilmoitetaan Purjelautaliiton uutispalstalla viimeistään klo 18.00 edellisenä päivänä. Mikäli tuuliennuste kilpailuajaksi on huono, voi kilpailun järjestäjä perua osakilpailun sitä edeltävänä torstaina klo 18 mennessä. Mahdollisesta peruuttamisesta ilmoitetaan Purjelautaliiton keskustelupalstalla osoitteessa https://purjelautaliitto.fi/keskustelu/index.html.

Kilpailutoimisto sijaitsee Surf Clubilla Silversandissa tai kilpailun sijoittuessa Tulliniemeen Tulliniemen rannan lähettyvillä.

Säännöt

Kilpailussa noudatetaan Purjehduksen kilpailusäännöissä määriteltyjä sääntöjä, ISAF 2009-2012, Purjehtijaliiton määräyksiä, luokkasääntöjä kansallisin poikkeuksin ja purjehdusohjeita.

Kilpailukelpoisuus

Kilpailijan tulee olla Suomen Purjehdus ja Veneily ry:n (SPV) jäsen, joka on suorittanut kuluvan vuoden jäsenmaksun ennen kilpailua.

Kilpailusarjat ja -luokat

Kilpailuluokan tai –sarjan muodostuminen vaatii vähintään kolme (3) ilmoittautunutta osallistujaa.

Kilpailuluokat: Slalom

Kilpailusarjat: Overall (Yleinen), Women (Naiset), Yout (kilpailijat, jotka eivät vielä ole täyttäneet 20 ikävuotta)

Välinerajoitukset

Purjekokomaksimi on 10 m2. Laudan maksimileveys on 85 cm, ja kilpailuun saa rekisteröidä 6 purjetta ja 3 lautaa.

Ilmoittautuminen ja maksut

Ilmoittautumismaksu on € 50,-/hlö (juniorit € 35,-).

Leirintäalueen päivämaksu (€5,-/ hlö/ la-su, €10,-/ hlö/ pe-su) maksetaan alueelle ilmoittautumisen yhteydessä. Jos yövyt alueella, niin päivämaksu jää pois. Leirintämaksu (alueella yöpyville) maksetaan saavuttaessa leirintäalueen vastaanottoon.

Purjehdusohjeet

Purjehdusohjeet on saatavilla kilpailupaikalla ilmoittautumisen yhteydessä.

Kilpailuohjelma

Perjantai 31.8.2012

Klo 10.00 mennessä ennakkoilmoittautuminen (ohjeet yllä)

Lauantai 1.9.2012

klo 9.00 – 10.00 Ilmoittautuminen @ Surf Club Hanko (TAI erikseen ilm. Tulliniemen ranta)

klo 10.00 Kilpailijakokous

klo 10.30 Ensimmäinen mahdollinen lähtö

klo 20.00 Viimeinen mahdollinen lähtö

Sunnuntai 2.9.2012

klo 09.00 Kilpailijakokous

klo 9.30 Ensimmäinen mahdollinen lähtö

klo 17.00 Viimeinen mahdollinen lähtö

klo 18.00 Palkintojen jako

Lauantaina 1.9. SURF-SAUNA kilpailijoille klo 21.00-22.00

Pistelasku

Kansallisten luokkasääntöjen mukaisesti (Slalom Cup Säännöt 2011).

Palkinnot

Koko sarjan, eli neljän osakilpailun, sponsorina toimii Rautio Sports, joka jakaa voittoina jokaisessa kilpailussa Severne purjeen, AMEX puomin ja 4  kpl Aeron mastonjatkeita sekä muita tuotepalkintoja. Koko kilpailusarjan slalomluokan voittajalle jaetaan palkinnoksi Starboardin lauta.

Hangon osakilpailujen sponsorina toimii myös Outdoorpoint.com, joka arpoo viimeisen Hangon osakilpailun yhteydessä jokaisen Hangon osakilpailun (3 kpl) lähtöihin osallistuneiden tulokkaiden kesken purjelautailuvälineitä. Lisäksi SIMMER-tuotepalkintoja. Tulokkaaksi katsotaan kilpailija, joka ei ole osallistunut Suomessa virallisiin purjelautailukilpailuihin (Formula, Slalom, Raceboard) ennen kautta 2011 tai viimeisestä kilpailusta on aikaa kaksi vuotta. Viime vuonna laudan tai rikin voittaneet eivät kuitenkaan ole pääpalkintojen arvonnassa mukana.

Vastuuvapaus

Kilpailijat osallistuvat kilpailuun täysin omalla vastuullaan. Katso sääntöä 4, Päätös kilpailla. Kilpailun järjestäjä ei ota vastuulleen mitään korvausvelvollisuutta mistään aineellisesta tai henkilövahingosta tai kuolemantapauksesta, joka tapahtuu kilpailun yhteydessä tai sitä ennen, sen aikana tai sen jälkeen.

Lisätietoja kilpailusta:

Surf Club Hanko / Matti Suutarinen; info@surfclubhanko.com puh. 040 5522 822