Kilpailukutsu purjelautailun 1. GrandSlam-kilpailuun

K I L P A I L U K U T S U

Hernesaari GrandSlam 24.-26.5.2013

Huomautus: Kilpailunjärjestäjä pyrkii siirtämään kilpailun pitopaikan Eiranrantaan. Paikka vahvistetaan täällä ja Purjelautaliiton keskustelupalstalla torstaiaamuna 23.5.!

Paikka: Helsingfors Segelklubb ry (myöhemmin HSK), Lauttasaari Eiranranta

Vesialue: HSK:n edustan vesialue, Lauttasaaren selkä, Hernesaaren edustan vesialue. Huomioitavaa: Vesille lähdetään aina HSK:n rannasta. Eiranrannasta.

Järjestäjä: SPLL yhteistyössä HSK:n kanssa

1       Säännöt: Kilpailussa noudatetaan Purjehduksen kilpailusäännöissä määriteltyjä sääntöjä, ISAF 2013-2016

1.1  Liitettä B sekä kunkin luokan luokkasääntöjä

1.2  Suomen Purjehdus ja Veneilyn kansalliset määräykset ovat voimassa

2       Kilpailuluokat: Formula, Raceboard ja Slalom

2.1  Luokan tai sarjan muodostuminen vaatii vähintään kolme (3) osallistujaa

3       Ilmoittautuminen: Kilpailutoimistossa, HSK Eiranranta, perjantaina 24.5.2013 klo 10:00-11:00

3.1  Kilpailumaksu: 40 €, nuoret 30 €, maksettava ilmoittautumisen yhteydessä.

3.2  Ennakkoilmoittautumisen voi tehdä sähköpostitse osoitteeseen sanna.paivarinta@gmail.com ilmoittautumispäivän protokollan nopeuttamiseksi.

4       Purjehdusohjeet: Purjehdusohjeet ovat saatavilla kilpailutoimistossa ilmoittautumisen yhteydessä.

5       Aikataulu:

Perjantai 24.5.2013

Kipparikokous, HSK Eiranranta klo 11:30

Ensimmäisen mahdollisen purjehduksen varoitusviesti aikaisintaan klo 12:30

Lauantai 25.5.2013

Kipparikokous, HSK Eiranranta klo 9:30

Ensimmäisen mahdollisen purjehduksen varoitusviesti aikaisintaan klo 10:30

Sunnuntai 26.5.2013

Kipparikokous, HSK Eiranranta klo 9:30

Ensimmäisen mahdollisen purjehduksen varoitusviesti aikaisintaan klo 10:30

Viimeisen mahdollisen purjehduksen varoitusviesti klo 16:00

6       Palkintojenjako: Kilpailutoimistossa, HSK Eiranranta, sunnuntaina 26.5. klo 17:00

7       Pisteenlasku: Kilpailussa käytetään liitteen A mukaista sijalukujärjestelmää.

8       Purjehdusten enimmäismäärät:

8.1  Formula, Raceboard: Yksi (1) hyväksytty purjehdus riittää, jotta kilpailu on pätevä. Kilpailussa purjehditaan enintään kuusi (6) purjehdusta päivä, enintään 15 purjehdusta koko kilpailussa.

8.2  Slalom: Lisäys: Yksi (1) hyväksytty purjehdus riittää, jotta kilpailu on pätevä. Purjehdusten enimmäismäärät ilmoitetaan kilpailun ensimmäisessä kipparikokouksessa.

9       Kilpailuvälineiden tarkistaminen: Kilpailijoiden kilpailuvälineet voidaan tarkistaa milloin tahansa luokkasääntöjen kelpoisuusvaatimusten toteamiseksi.

9.1  On jokaisen kilpailijan omalla vastuulla osoittaa, että kyseisen kilpailijan kilpailuvälineet ovat luokkasääntöjen mukaisia.

9.2  Erityistä huomiota voidaan kiinnittää purjenumeroiden sääntöjenmukaisuuteen.

10   Palkinnot: Luokkien kolme parasta palkitaan.

11   Päätös kilpailla: Kilpailijat osallistuvat kilpailuun täysin omalla vastuullaan, sääntö 4 päätös kilpailla. Kilpailun järjestäjä ei ota vastuulleen mitään korvausvelvollisuutta mistään aineellisesta tai henkilövahingosta tai kuolemantapauksesta, joka tapahtuu kilpailun yhteydessä tai sitä ennen, sen aikana tai sen jälkeen.

Seuraava ei kuulu kilpailukutsuun

12   Lisätiedot:

Yhteyshenkilö: Sanna Päivärinta, sanna.paivarinta@gmail.com, puh. 040 150 6464. Yhteydenotot ensisijaisesti sähköpostitse.

Kilpailun keskus/ kilpailutoimiston sijainti:

Helsingfors Segelklubb ry (HSK), Vattuniemen puistotie 1, 00210 HELSINKI

Karttalinkki

Eiranranta, 00150 HELSINKI

Karttalinkki

Huomioitavaa:

Kilpailumaksu ei sisällä kisaruokailua. Varaathan siis kisapäiville riittävästi evästä. HSK:n tilat (pukuhuoneet, wc- ja suihkutilat) ovat kilpailijoiden käytettävissä kilpailun aikana. HSK:n alueella toimiva ravintola Blue Peter on avoinna perjantaisin klo 11-01, lauantaisin klo 12-01 ja sunnuntaisin klo 12-22.