Kilpailuraportti: Suomen Techno293 purjelautailijat maailmalla!

Suomessakin Techno293 -luokka on ottanut tuulta purjeisiin ja ensimmäiset surffarit ovat tehneet debyyttinsä ulkomaalaisissa kilpailuissa.
Tässä pakattuna Onnin ja Sirin kisakokemukset!

Onni Karanko 15 v. Pärnussa 9-10.6.
HSS:n Blue ryhmän purjelautailija Onni Karanko teki ulkomaan debyytin osallistumalla Eestin Fun Series I etapp -tapahtumaan.
Tapahtumaa edelsi neljän päivän leiri HSS:llä, jossa Eestin purjelautaliiton pitkäaikainen puheenjohtaja Tonis Kask valmensi apunaan Amos Bonsdorff.
Mahtavaa! Seuraavaksi lautatiimimme suuntaa heinäkuun lopulla Yyteriin. Sitä ennen jatketaan viikkotreenejä kotirannassa.

Siri Kaskeala 12 v. Narva-Jōesuussa 30.6.-1.7.
HSS Windsurf Blue-ryhmän Siri Kaskeala osallistui Narva-Joesuu Fun Series II etapp kisoihin tuulisissa olosuhteissa. Lauantaina 30.6. vain muutama lähtö onnistui, ja kisa-rib hajosi kovissa tuuliolosuhteissa. Iltapäivän kisat peruttiin. Sunnuntaina jatkettiin ilman kisavenettä, minkä takia kisajärjestäjä Tonis Kask ja hänen vaimonsa Hille hoitivat tuomarin tehtäviä vyötäisillään vedessä.
Siri sai lainata pienempää purjetta virolaiselta valmentajalta Cerly Aulikilta. Hän opetti Sirille myös hiekkarantalähtöjä.