Kite Course Race Nallikari

Lauantaina 18.8.2012 kilpailtiin leijalautailun ratakisa Oulun Nallikarissa. Kilpailuun osallistui upeat 11 kisaajaa, 4 ratalaudoilla ja 7 muilla laudoilla. Iltapäivällä tuuli tyyntyi ennusteiden mukaisesti, mutta ennen sitä ehdimme vetämään läpi onnistuneet kolme lähtöä puolipilvisessä säässä, noin 6 m/s tuulessa.

Radalla nähtiin hienoja suorituksia niin ratalaudoilla kuin muillakin laudoilla. Ratalautailijat ovat petranneet taitojaan jokaiseen kisaan ja Suomen ratakisataso tuntuukin olevan hyvin nousujohteinen ja suosiotaan kasvattava. Rataluokan voiton vei suvereenisti Kai Schröder, joka ajoi jokaisen lähdön voittoon. Värikkään avoimen luokan voiton otti nimiinsä Nestori Simola twintipillä. Nestoria ykkössijalla hätyytteli Kari Mikkola vanhalla direktionaalilaudallaan. Ilari Maarala näytti taitojaan ajamalla lähdöt läpi surffilaudalla! Myös Petteri Koistinen olisi ollut tiukasti avoimen luokan mitalisijassa kiinni, mutta erehdykset ratatulkinnassa pudottivat harmittavasti Petterin sijoitusta.

Kilpailun järjesti Rautio Sports yhteistyössä Team North Shoren (TNS) kanssa. Kiitokset kaikille osallistuneille aurinkoisista tunnelmista!

Tulosraportti

Seuraava ratakisa järjestetään Kalajoella Venetsialaisten yhteydessä lauantaina 25.8.2012. Ratakisan aikataulu julkaistaan mm. Purjelautaliiton Kite Chatissa alkuviikosta. Tervetuloa mukaan!